07 Şubat 2012

Geri Dönüşüm, Ben Ellerimle...

Evren, bugün ellerimle... serisine başlayıp, biz de yavaş yavaş ellerimizle yaptıklarımızı eklerken günlüklerimize, adaş dost Evren, Geri Dönüşüm diyordu. Hatta ben farkında olmadan yazıya eşlik edecek, bugün ellerimle... yazımı bile yazmışım... Pijamadan, örtü ya da yastığa dönüşecek değişimi yapmışım.

Evren ve Evren dostlara sizler başlangıcı yapın, bu ay hem geri dönüşsün birşeyler, nelerin geri dönüşebileceğine dair fikir üretelim, diğer yandan da ellerimizi çalıştırmayı ihmal etmeyelim demiştim.

Sağolsun Evren yazdı yazısını.  Anlattığı bir çocuk kitabı ama, içinde hayat bilgisi dersi var aynı zamanda. Bir önceki nesilden, bir sonrakine taşınması gereken önemli bir ders.

Tüketim toplumuna hızla dönüştüğümüz bu çağda kesinlikle uymamız, ilham almamız gereken bir ders.

Böylece bu ay sıra geldi geri dönüştürerek üretmeye, elleri çalıştırmaya...

Öncelikli olarak, bulaşık süngerlerini hiç sevmeyen annem için, bilmediğim bir örneği çıkarttım örerek, bana pratik oldu, hem de bulaşık bezi örmüş oldum. Daha önceden ördüğümüz birşeylerden geriye kalan artık yün ile.

Evde, kırpık kırpık torbalar dolusu yün parçacıkları var. Onlarla da battaniye örme hayalim var. Öncelikli olarak yastık kılıfı yaparak başlayayım istedim. Bizim böcüğe, arkadaşlarına, kuzenlerin çocuklarına ördüğüm meşhur bir yün beremiz vardı. Kızlara pembe, oğlanlara mavi örmüştüm. Onlardan kalan yünlerle İngilizlerin ''Granny Square'' (yalan yanlış çeviri yapanlara dönmeyeyim, bilmem büyükanne karecikleri desem aynı anlama gelir mi?) dedikleri karelerden ördüm. Şimdi bu renklerle uyumlu başka bir yün arıyorum ki, birleştirme işlemini de yapabileyim.

Sizler de aynı yöntemle atkılar, yatak örtüleri, yastık kılıfları, hatta yelekler ve hırkalar bile yapabilirsiniz. Bir zamanlar bir şarkıcının üzerinden düşürmediği böyle bir hırkası vardı, hatırlarım...
Aaa bir de bir komşumuzun örüp bize hediye ettiği patikler var, bulursam onun fotoğrafını da buraya eklerim.

Bizde de çocukluğumda annem masa örtüsü ve yastık kılıfı örmüştü gene aynı şekilde.

Ama bu sıralar okuduğum en sıcak Granny Square hikayesi, Bavula Sığmayanlar'dan geldi.

Evren de örgü örmeye başlamış ne güzel... Hem de kütüphanede öğrenmiş! Uzakların bir güzel yanı...

Sizin de sıcacık bir hikayeniz neden olmasın. Geri dönüştürülmüş yün parçacıkları ve çalışan o güzel ellerinizle birlikte....

9 yorum:

Deli Anne dedi ki...

ay ne yapsam, ne yapsam.. gideceğim diye evde birşey de bırakmadım yani sanırım:)

yeliz dedi ki...

böyle böyle bana da ördürmeye başlayacaksınız korkarım:) çok özeniyorum sizlere elinize sağlık

Berceste dedi ki...

Çanta yap Deli Annem :) İçine giderken götüreceğin birşeyleri koyarsın, alışverişlerde kullanırsın ;-) Kitap ayıracı yap... Oğlanlara atkı, bere, kazak... Orası çoook soğuk oluyor, Temmuz ayında geceleri kalorifer yakardık, pay biç artık!

Durduğun kabahat Yeliz'im :) Haydi başla birşeylere, bak Evren başlamış :)

NuR dedi ki...

Çok güzel işler çıkmış:) ellerine sağlık. Ben de benzer motiflerle bebek battaniyesi ördüm yeni:)

Berceste dedi ki...

Eline sağlık senin de Şennur. Hemen linkini Evren'in sitesine ekle o zaman :)

Evren dedi ki...

Harikasin valla, ellerine saglik!

Selen dedi ki...

Ne guzel seyler yapiyorsunuz, hep ogrenmek istedigim yetenekler bunlar ama elim donmuyor galiba bu islere :)

Unknown dedi ki...

ellerınıze saglık
ben bugun 248 uyenız oldum
bende beklerım
bende aynı uyeye sahıbım
sevgıler

Berceste dedi ki...

Ne güzel şeyler yapmışsın sen de Evren. Ellerine sağlık!

Bir köşesinden başlayınca döner eller Selen, çalıştırmak lazım onları, bak beynin iki yakasını biraraya getiriyormuş elleri çalıştırmak ;-)

Hoşgeldin Cihan. Sayıdan çok benimle birlikte gülen, düşünen, dinleyen, konuşan okur önemli benim için. Yoksa o rakamların hepsi her üye oldukları blogu takip edemiyor ki! Kendimden biliyorum. Yanımda benimle yürüyorsanız ne mutlu bana!