08 Temmuz 2011

Tak Sepeti Koluna

Biliyorsunuz değil mi, artık sımsıcacık kalbi ile Tijen, her Cuma, saat 21:00'de Kanal 24'te Tak Sepeti Koluna Programı'nda bizlerle. En ince detayına kadar herşeye sihirli ellerini değdirmiş. Onun ellerindeki sihir ise doğallığında, doğayı tüm güzellikleri ile sevmesinde.

Siz hiç Mutfakta Zen'i okumadıysanız ya da onun kitaplarından birisini almadıysanız, hayatınızda büyük bir boşluk var demektir. Türkiye'de nerede ne yetişir, ne ile ne pişirilir, hangi ilde ne vardır bilmiyorsunuzdur.

Hem, eğer Tijen ile yollarınız kesişmemişse çok candan bir dostu da hayatınızdan eksik etmişsinizdir. Sanal da olsa onun güzel elleriyle hazırladığı yemeklerden de yememişsinizdir.

Onu, tarif edecek tüm güzel sözleri biraraya getirmek isterim. Ama kifayetsiz kalırım. Öyle can, öyle dost, öyle bilgedir çünkü Tijen.

Şimdiye dek onu televizyonda kendi programıyla görmeyişimiz mütevaziliğinden, titizliğinden, doğruyu bulabilme dileğinden. O sebeple Kanal 24'ü de kutlamak lâzım, ikna kabiliyetlerinden dolayı.

Ben, bu gece, ilk bölümü seyrederken, pazarcı amca, badem ağaçlarını ve hanımını anlatırken onunla ağladım, hem anlattıklarına, hem baba ocağımdan, ülkemden uzaklarda Cambridge'de yaşarken Tijen'in her pazar yazısı ile katmerlenen özlemimi hatırladığımdan... Hatta bu öyle bir özlemdi ki, İstanbul'dayken ayağıma basıyorlar, çarpıyorlar diye gitmek istemediğim o pazarlara her tatile gelişimde koşa koşa gittim... Bana Tijen sevdirdi onları yeniden... Bu akşam Muğla'da onunla yemek yedim, onunla eski Türk evlerini gezdim, çıkılan değil de inilen yaylaları duydum. Nefis yemekler yedim. Suda balıklarla yüzdüm.

Haydi sizler de bu güzellikleri onun tatlı dilinden dinleyin ve ısrar edelim, bu program 10 bölümle sınırlı kalmasın. Tijen bize tüm Türkiye'yi gezdirsin. Hatta sınırlamayalım, dünyayı onun gözünden tanıyalım. Doğalı, doğal beslenmeyi, güzeli onun gözleri ile görelim... Önce yeniden kendi kültürümüzü öğrenelim, sonra da farklı kültürleri tanıyalım.

Dünyaya Tijen gözüyle bakan insanların artması dileği ile...

3 yorum:

Narince dedi ki...

Dünyaya Tijen gözüyle bakan insanların artması dileği ile...

Nihan dedi ki...

bu yazı çok güzel,ist.da olsam hem izler hem tanışırdım,hoş olurdu...ama kitap dedin de merak ettim hemen bakacağım,burada bulurum herhalde,kitabı,kitaplarını alacağım,....

Berceste dedi ki...

Aynen Narince, aynen...

İstanbul'da olman gerekmiyor illa ki Nihan, web sitelerinden de yayımları varmış. Tijen'in sitesine gidersen tüm detaylar orada var. Kitaplarına da bir başla, sonra bağımlılık yapacak :)