05 Mart 2010

Hediyelerime Teşekkürler - İmza: Ponpon Hanım

Şeboşcuğumun hocası Keçe Ustası Yaşar Cengiz Çınar amca, bana keçeden sıcak su torbası kılıfı yapmış. Sıcacık, mis kokulu, börtü böceği yanıma yaklaştırmayan(çobanlar bu yüzden keçe kepenek giyer biliyorsunuz değil mi? Hem sıcak tutsun, hem de börtü böcek onlardan uzak olsun diye!) bir sıcak su torbası kılıfım var artık!

Mis kokulu, çünkü keçe sabunla yapılıyor. Saf yün. Ben çooook sevdim. Gürültüden ve yapılan haksızlıklardan sinirlerimizin çatlayan tavan sıvalarımıza vurduğu bugünlerde ilaç gibi geldi bize. Elleriniz dert görmesin Yaşar Cengiz Çınar amcacığım...


Bu nazarlık maviş hırka da Necmiye teyzemin el emeği, göz nuru. Bana o kadar güzel hediyeler ördü ki, hepsi birbirinden değerli. Yetmemiş bir de yanına kurbağalı, patikli çoraplarla losyon eklemiş. Kurbağalı çoraplara annem bayıldı. Zaten onun kurbağalara özel bir ilgisi var. Picasso'nun kurbağa gravürüne aşıkmış uzunca bir süre. Ama bir türlü bulamamış kendisini. Anneannem de bale patikli çoraplarıma bayıldı. Bu seferki hediyelerim doğumgünüm içindi. Ama Özden teyzem kar yağınca gelemedi ve getiremedi. Sağolsun kargoya vermiş. Ben de cicilerime kavuştum. Diyorum ya, ilaç gibi geldi bize. Moral oldu. Çok çok teşekkür ediyorum. Ellerinize sağlık Necmiye teyzeciğim.
Sıvalar ve zeminin dökülen betonu kurusun diye bekliyorlar yukarıda. Bakalım gürültü gene ne zaman başlayacak??? Korkarım bu insanlar taşındıktan sonra da devam edecekler gürültüye, beni korkutmaya(telefonda babamı öyle tehdit etmişler çünkü)...
Her tık deyişinde yukarı bakıp parmağımı sallar oldum. Korkuyorum işte... Ne yapabilirim ki? Ne annem, ne anneannem, ne de babam yenmemi sağlayabildi bu korkuyu. Ne de parmak sallamamı durdurabildiler ağlarken ben. Çünkü biliyorum onlar kızsa da, durun deseler de durmuyorlar, durmayacaklar...

6 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok zarif bir hediye gerçekten. iyi günlerde kullan sevgili berceste.
bu arada ne çok olmuş yazmayalı sana :(
üzüldüm şu komşu işine.
çok eskiyiz bizlerde sitemizde !
her tadilatta siteye yazı yazar süreceği zamanı belirtir, tüm dairelere bildiririz !!!!
özürümüzü belirten bir yazı asmayı ASLA ihmal etmeyiz SİTE PANOSUNA !
ama duyarlılık yok olmuş zamane olmuş :(((((
ne demeli ki .. sabırlar dierim.

Tijen dedi ki...

Kısmeti bol olsun ponpon hanımın!

pelince dedi ki...

Komşunun verdiği rahatsızlığı bende çok iyi bilirim :)) anlatırsam çok uzun sürer..
hediyeler çok şık,keçe ile nasılda hazırlanmış sıcak su torbası,çok şık.. iyi günlerde kullanın...

beste dedi ki...

sicak su torbasi gorunce bile icimi istti gule gule kullanin:) ay senin kabus hala bitmedi mi aylar oldu yahu!

hindiba dedi ki...

Ponpon hanim! Ben sana ponpon demem, ben sana minik hanim derim ;)
Minik hanim, minik hanim, armaganlarin pek güzel, bir de seni üzmeseler...

Berceste dedi ki...

Teşekkürler Dut Masalım :) Komşu işi bildiğin gibi değil. Daha dün çıldırttı gene beni. Bizim size ne zararımız oldu ki diyor... Tavanlar boydan boya çatladı, sular aktı, panjurlar boyandı, harçlar yapıştı. 2 ay döktükleri harçları, molozları toplamadıkları için pisliklerini çektik. Gürültü pazar günü bile had safhada, çocuk çılgına döndü, onu saymıyorum bile! Bu kadar mı saygısız olunur???? Panoya yazmayı geçtim, bir de zarar vermedik diyor, gel de çıldırma! Çok sabra ihtiyacımız var çok...

Teşekkürler Tijen.

Teşekkürler Pelin. Allah düşmanımın bile başına böyle bir komşu vermesin!

Aylar oldu ya Beste... Size de bulalım sıcak su torbasından :) Oralar da soğuktur, hatta buradan daha da çok soğuktur :(

Ponpon hanıma niye minik hanım diyorsun Evren teyzesi? İki top yanağı ile tam Ponpon kendisi :) (Maşallah! hani en çok annelerin nazarı değermiş ya...) Çok üzüyorlar kendisini, hep yukarıya bakıp seni gidi seni yapıyor, her tık sesinde ağlıyor, çocuğun düzenini de bozdular, ikide birde benim çocuğum var ajitasyonu yapıyor bir de. Onunki çocuk, bizimki yerden bitme herhalde!!!!