14 Ocak 2007

Yemek Etkinliği 18 - Pirinç



Bol miktarda midye ve karides buzlukta ikamet ediyor olunca, ne yapsam, ne yapsam diye düşünürken aklıma eşimin Barselona'da yediği (ben patates kızartmasından yana kullanmıştım tercihimi) Paella geldi.

Daha önceden, denerim diye, Paella pirincini alıp koymuştum dolaba. Yemek etkinliğinin konusu da pirinç olunca, denemenin zamani geldi dedim kendi kendime.

Paella, İspanya'nın Valencia bölgesinde sıkça yapılırmış. İsmini içinde pişirildiği kocaman, sahana benzeyen, sığ kaplardan alıyormuş. Kızartma tavası imiş anlamı da. Okunuşu 'pah-ay-yah' şeklinde imiş. En lezzetlisi, odun ateşi üzerinde, açık havada pişirileniymiş. Neden Valencia derseniz, İspanya'da pirinç o bölgede yetiştirilirmiş de o yüzden! Pişirirken, olmazsa olmazlar da safran, özel Valencia pirinci ve zeytin yağıymış.


Valencia bölgesinde ilk pişirilen paella'ların temel katkısı da tavşan ve tavuk eti imiş. İspanyollar'ın Filipinler'e girişi ve oradaki su ürünlerinin bereketi nedeniyle, karides, kalamar, midye, istakoz, yengeç, vs... gibi deniz canlıları da katılır olmuş içine.

Gelelim yapılışına...Tarif olarak herkes kendi bildiğini uygular diyenler var... Gerçek İspanyol tarifi diyenler var... Ben pirinç paketinin üzerindeki kolay tarifi uygulamaya karar verdim.
Malzemeler:
1 Adet iri soğan,
1 Diş sarımsak (rendelenmiş)
1 Yemek kaşığı tereyağı
2 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Su bardağı İspanyol (Valencia) pirinci
2 Su bardağı su ( tavuk suyu olması tercih sebebi)
1 Tatlı kaşığı Turmeric (Safran varsa tercihiniz safrandan yana olsun!)
1 Tutam tuz
İstediğiniz ölçüde su ürünü (ben karides ve midye kullandım) ile bir avuç bezelye
Orjinal tarifin içinde kırmızı biber, doğranmış domates, tavuk, tavşan, istakoz, yengeç de vardı. Ben evde olmadıkları için bu malzemeleri kullanmadım. Zevkinize göre siz ilave edebilirsiniz.
Servis için dilimlenmiş limon ve maydanoz.
Yapılışı:
Yayvan bir kabın içine (bulununca Paella tavasından alıncak) tereyağı ve zeytinyağı konulup, eritilmeye başlanır. Küp şeklinde doğranmış soğanlar ve tuz ilave edilip, pişene dek kaşıkla karıştırılır. Rendelenmiş sarımsaklar ve turmeric ilave edilir, 1 dakika kadar karıştırılır. Pirinç ilave edilip 2 dakika kadar kavrulur. Su, bezelye, karides, midye katılır. Ara ara karıştırılarak pişirilir. Piştikten sonra dilimlenmiş limon ve maydanoz ile servis edilir.


Afiyet Olsun....

20 yorum:

Açalya dedi ki...

Sevgili Berceste, ne kadar guzel ayrica bilgi de vermis olman, cok lezzetli bir pilava benziyor, firsatim ve malzemem oldugu zaman hemen yapacagim.

Tijen dedi ki...

ellerine saglik dilek'cigim,
ayaginin tozuyla yemeklere baslamissin ne güzel.
tijen

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık...çok değişik ve güzelbir tat olmuştur eminim...

Selam ve sevgilerimle...

sevdamavisi dedi ki...

Selam,
tarifiniz çok güzel görünüyor özellikle rengi. Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

ayyy... ispanyada barcelonada baracca diye bir yerde bir paella yemiştim... hala tadı damağımda...:-))
bu tarifide en kısa sürede uygualayayım bakayım...:-)

Punto dedi ki...

Pilav üstü kurunun zamanı şimdi.Merakla karalahana gününü bekliyorum. Ben de yemek tariflerine katılacağım o ay.

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünen ve malzemelerden anladığım kadarıyla lezzetli de bir pilav paylaşmışsın,ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

merhaba,

ilk paella yiyişim ispanyadaydı. Deniz ürünlüydü.. Allahım koca bir tavada gelmişti. Ve hala gözümün önüne gelip kokusu burnumda tüter ...

sizin tarifinizde çok güzel görünyor.

ellerinize sağlık

kıbrıstan sımsıcak sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba,paella hep görüp duyup yemedigim bir tarif..tıpkı benim etkinlige katıldığım yemek olan risotto gibi,eğer bulursam paella pirinci bunu da denerim artık,teşekkürler..

Adsız dedi ki...

oyle guzel anlatmissiniz ki kesin denemek isterim paellayi, dogru pirinci bulursam tabi. elinize saglik

Adsız dedi ki...

hola! muy bien, muy bien!:)
Ellerinize sağlık, ne güzel böyle farklı kültürlerden de tarifler öğrenmek.
Tarifiniz ve resimler çok hoş görünüyor.
Adios amigos...:))

bujene dedi ki...

ellerine sağlık berceste görünüşü harika :) tadı da eminim öyledir. bilgiler için de çok teşekkürler. bloglar sayesinde güzel güzel şeyler öğreniyoruz :) ne hoş di mi. sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Açalya, umarım bebek ve sen seversiniz :) Ama midye yeme gene de sen bu aralar istersen :(

Sağolasın Tijen'im, evde yemek yemeğe meraklı bir bey varsa ister, istemez başlıyorsun. Yoksa ben buranın hazır yemek nimetlerinden faydalanıp, kilolara kilo katardım :(

Teşekkürler Serinmavi...

Rengi turmeric'den dolayı Sevdamavisi... Teşekkür ederim.

Haydi kolay gelsin, İtalya'dan tarifler de senden artık Arzu'cuğum...

Eee hani pilav üstü kuru tarifi :( Hiç belli olmaz hemşehrilerinizden biri karalahanayı seçiverir, bu sözünüzü unutmayın Punto amca.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Seda'cığım. Genelde yemek yapma zamanı akşama denk geldiği için karanlıkta çekmek zorunda kalıyorum fotoğrafları ve karanlık oluyorlar. Gerçi bu ülkede bulutlu ve yağmurlu hava şartlarında pek aydınlığı bulmamız zor diğer yandan da!

Teşekkürler Zerrin. Öyle güzel anlatmışsın ki, sanki şu anda o tava bana servis yapılıyormuş gibi hissettim :) Sana da Cambridge'den sıcacık sevgiler...

Hah bak Süheyla, ben de risotto'yu pek merak ediyorum ama bir uzmanın elinden çıkmışını yemeden de kendim yapmak istemiyorum. Karşılaştırma, püf noktası vs kısımlarını düşünerek! GG'nin sözü var, bakalım bir boş zamanını yakalayabilirsek yapacak bize risotto!

Su çekebilen bir pirinç olması yeterli sanıyorum Burcu. İspanyollar kendi pirinçlerini bu yemekle satmanın yolunu bulmuş görünüyor :)

Hola Ayşe :) Teşekkür ediyorum ve görüşmek üzere adios diyorum :P

Sevgili Bujene'm, sen o cici Çinli kızı çizersin de biz katılmaz mıyız etkinliğe :) Ziyaretin için ben teşekkür ederim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Berceste, ne guzel olmus bu bilgileri bizimle paylasman. Pilav da cok guzel gozukuyor, ellerine saglik canim. Sevgiler,

Mr_TD dedi ki...

Ya cekirgecegim , atik fotolara da mi curry koymaya basladin , biraz sararmisler, he he :)
valla ben risotto yerim baska yemem,öyle acayip hayvanlarin oldugu pilavlari pek sevemedim nedense,hadi midye olurda diger böcekgillerden almiyim ben :)

slmlar
T:D

Berceste dedi ki...

Teşekkür ederim Tuba. Goncam tarafından tüketildi pilav :) Sevgiler...

Aaaa hocam, artık yorumları da okumadan bırakıyorsun galiba? Yazıyor ya yukarıda 'Turmeric' diye! Onunla sararttık pilavı. Gece çekince ışığın sarılığı da eklendi ise diyeceğim ama fluoresan idi, diyemiyorum!
Yaz bir risotto tarifi de senden öğrenelim, öğrettin de yapmadık mı :P
Burada böcükgilleri haşlanmış ve temizlenmiş sattıklarından pek böcük olduklarını anlamıyorsun. Bakalım midye tava var yapılacaklar arasında, becerebilecek miyim???

Adsız dedi ki...

Tarifini okurken, midye pilavın içinde nasıl olur diye düşünüyordum.Sonra dedimki ,yahu ben midye dolma yiyorum o da pirinçli :) ellerine sağlık sevgili Berceste, benim yerime de bir kaşık ye ,ben bu aralar rejimdeyim de malum ;)

http://www.gazozagaci.blogspot.com/

Berceste dedi ki...

TD gibi sorunun yoksa deniz böcükleri ile pilava dalış yaparlar böyle bir güzel :) Teşekkür ederim. Aslında en kısa zamanda biz de gonca ile başlasak rejime hiç fena olmayacak ama nerdeeee :( Efkarlandım şimdi ben, birşeyler yemem lazım!

Adsız dedi ki...

Dilek'cigim ne ayip bana degil mi kacirmisim görmemisim sen yorum birakinca benim paellaya hemen ziyarete geldim. Ellerine saglik, domates ve biber omayinca senin paella cok degisik olmus, muhakkak deniyecegim ve denenmesi gerekir.
Sevgilerimle