19 Nisan 2007

Pakistan Usulü Tavuklu Pilav

Etkinliğin bu ayki konusu tavuk seçilmiş, şirin mi şirin bir logo Bujene tarafından yapılmış, ev sahibimiz de Yemek Aşkı'nın yazarı Emel imiş.

Ben de çok severek yediğimiz, tarifini Pakistan'lı arkadaşımız Salma'dan öğrendiğimiz, tavuklu pilav ile katılmak istedim. Salma, her sene iftarda bizleri çağırıp, birbirinden güzel yemekler yapar. Kendisi doktor olmasının yanında üç güzel kızın annesi olup yemeklerde de çok beceriklidir. Bu pilavı öğrendiğim davette diğer arkadaşları, akrabaları da vardı. Pakistanlılar'ın arasında üç Türk, bayıla bayıla yedik yapılan harika yemekleri...

Arkadaşımın tavuktan pek hoşlanmayan kızının da en sevdiği yemek oldu bu... Umarım sizler de seversiniz...

Malzemeler:

3 adet tavuğun göğüs kısmı (kuş başı şeklinde doğranacak)
3-4 adet soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz
1 yemek kaşığı kimyon tohumu
1,5 su bardağı basmati pirinç
3 su bardağı su

Dökme demir tencere (önerilir)

Yapılışı:

Soğanları salata soğanı gibi uzun uzun doğruyorsunuz. Yağ ve tuzla kahverengi renk alıncaya kadar, sıkça karıştırarak kavuruyorsunuz. Kahverengi olurken aman yanmasın!

Tavukları tencereye katıp, önce suyunu salana, sonra da çekene kadar çooook kısık ateşte soğanlarla birlikte pişiriyorsunuz.

Suyunu çekince, içine 1 yemek kaşığı kimyon tohumu katıyorsunuz.(Çekilmiş kimyonu önermem, tadı tohumu ile güzel).

Yıkanıp, suyu süzülen, pirinçleri ve suyu ilave ederek tencerenin kapağını kapatıyorsunuz. Kısık ateşte pilav pişinceye kadar pişiriyorsunuz...

Rahmetli babamın dediği gibi nefis türül enfes tavuklu pilavı afiyetle yerken, Salma ve benim kulaklarımı çınlatıyorsunuz...

13 yorum:

pecete dedi ki...

Sanırım malzemenin yanısıra , dökme demir tencerede önemli. Özellikle belirtmişsin. Yanılıyor muyum?

evcilkedi dedi ki...

Merhaba Dilek, dökme demir tencere cidden önemli rol oynuyor olsa gerek değil mi? Kimyonu bütün halde kullanmamıştım hiç. Pakistan'da Hindistan'da olduğu kadar curry kullanma merakı yok herhalde. Bu söylediğini denemek lazım arkadaşım. Teşekkürler

Berceste dedi ki...

Haklısın Ayşem, daha lezzetli oluyor :) Kısık ateşte güzel güzel pişiyorlar. Şart değil ama tavsiye...

Evet Tülin, daha lezzetli yapıyor bizce. Salma'nınki normal çelik tencerede idi ve gayet lezzetli idi, ama dökme demir tencerede mum alevi gibi ateşte pişirince daha lezzetli oldu. Curry'i en az Hindistan'daki kadar kullanıyorlar ama bu pilavda yoktu. Hindistan, Pakistan deyince, siyasal bir bilgi vereyim, buradaki bir belgeselde seyrettim... İsteyenler daha derin araştırabilirler... Aslında hepsi aynı ülke! Sadece din yüzünden bölünüp iki ayrı ülke olmuşlar. Kashmer de o yüzden sorun ya, ortada, verimli topraklar. Müslümanlar çoğunlukta ama iki taraf ta sahip çıkıyor! Ziyaretin için ben teşekkür ederim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım bir keresinde arkadaşım yapmıştı senin pilavdan...enfes bir tat....ellerine sağlık....

munevver dedi ki...

Dilek,tavuk haşlanmadan kullanılmış.Pilavda kendi suyu ile pişip kavrulunca,daha lezzetli oluyor zaten.Tavuk suyuna gerek olmuyor.O yüzden pek beğendim.Kimyonu tohum olarak deneyeyim ben de.Eline sağlık.

Bu arada,oyunda arkadaşlarına yemek yerine çiçek sunman çok hoşuma gitti.
Her zamanki gibi,sıradışı...
Sevgiyle,Nane Limon.

Açalya dedi ki...

Bu pilavi sogan katmadan yapiyorum ben. Bir de soganli denemek lazim. Kimyon tohumunu kullanmaya gecen sene basladim esi Pakistanli olan bir arkadasimin onerisiyle, neredeyse her pilava atar oldum harika oluyor gercekten de.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok guzel olmuştur eminim.pilavını okuyunca Umre için Arabistan'da iken Ciddeli arkadaşlarımızın evinde yediğim baharatlı pilavları anımsadım,evde yapılan herşey hazırlara göre çok daha güzel oluyor..Kaldığımız otelin lokantasında kokan o baharat kokularını usun süre unutamamıştım :)

Selam ve sevgilerimle

Berceste dedi ki...

Teşekkürler Özlem senin susuz tavuk da enfes görünüyor!

Nanem limonum aman karışıklık olmasın, tavuk önce kendi kendine pişiyor. Suyunu salıp, çekinceye dek. Sonra üzerine pirinç ve su konulup yeni baştan pilav yapar gibi, aynı tencerede pişiriliyor. Karamel soğan ve kimyon, tavuğun kokusunu bastırıyor. Çiçek hem kibarca olsun dedim hem de benim sizler kadar çok yemeğim yok ki! Yemeğe giderken çiçek götürmüş oldum :) Teşekkürler iltifalar için :)Sevgiler...

Soğanla harika oluyor Açalya, dene derim! Sevgiler...

Teşekkürler Oya. Ev ne kadar olsa özü herşeyin. En âlâsı evde pişen elbet. Ben de nezle olmama rağmen Hindistan'da havaalanına iner inmez nemli ve baharat kokan ortamı unutamıyorum! Keşke gene gidebilsem :)

NAZLICA dedi ki...

Sayende enfes bir ana yemek öğrendim Berceste. Çok teşekkürler.Tavuklu pilav ama soğanlı ve kimyonlu. Çok lezzetli olduğuna inanıyorum, deneyeceğim. Ellerine sağlık, Pakistanlı hanıma da sevgiler.

Berceste dedi ki...

Umarım beğenirsin Nazlı. Teşekkürler. Sevgilerini Salma'yı ilk görüşümde ileteceğim...

hindiba dedi ki...

Dilek, Işıl'dan öğrendim de kimyon tohumu aldım. Çok hoşuma gitti. Daha başka neler yapılabilir diye ararken de Google senin bu tarifi getirdi karşıma. Bana da tarifi bir denemek ve sana buradan bir selam yollamak düştü :))

Berceste dedi ki...

Yollarımız kesişti gene desene :) Umarım tadını da beğenirsin. Sevgiler...

dökme demir tencere dedi ki...

dökme demir tencerede bu tarif harika olur..