19 Nisan 2007

Ebeleme Sobeleme

Bahçemdeki bu ''Unutma Beni'' çiçekleri, beni unutmayıp oyununuza kattığınız için Burçin'e , Hülya'ya, İpek'e, Gazoz Ağacı'na, Ferhan'a, Dilek'e, Pınar'a , Sibel'e sevgilerini ve teşekkürlerini gönderdiler. Sunduğunuz yemekler(Dilek bana yemek sunmamış ama olsun, diğerleri lezzetli), tatlılar çok lezzetli idi. Bir gün gerçeklerini de yiyebilmeyi diledim.
Bir kişi daha ebelese idi ebeleyenlerde de 3x3 yapmış olacaktım, bir farkla kaçırdım!

Daha önceki oyunda da yazmıştım, kendimi zaten yazılarımda, satır aralarında anlatıyorum, o yüzden ayrıca anlatmayı sevmiyorum demiştim. Ama bu sefer toplu baskın yaptınız, nasıl kaçacağımı şaşırdım! Yollarını aradım ama bulamadım. Daha doğrusu mızıkçı, oyun bozan olmak istemedim. Ama gene de izniniz olursa, bir iki değişiklik yapmak isteyeceğim.

Etkinlikten etkinliğe yemeklerle haşır neşir olduğumdan çok sevgili çiçeklerim yemeklerin yerini alsın istiyorum.


Clare College'in bahçesinden Ayşem'e , Zynep'e, Rahşan'a sarı çiçek selam söyledi.

Christ Piece Parkı'ndan Şefika'ya, TD'ye, Elif'e hercailler selam söyledi.


Grafton Center yakınlarındaki bir evin bahçesinden de Defne'ye, Zeynep Seda'ya, Fatma'ya çuha çiçekleri selam söyledi.

Çiçeklerin selamını kabul ederler, kırmazlarsa onlar da yazabilirler, yok etmezlerse benden onlara birer hatıra olur diyorum...

Bu oyunları ben liseye giderken elden ele dolaşan anket defterlerine benzetiyorum zaman zaman... Sonradan bende anı olarak kalmıştı, arkadaşlarımın yazdıkları.

Gelelim ne yazsam diye ilk sobelendiğim günden beri düşündüğüm sorulara...

1. Daha önce yaşadığım üç şehir denmiş... İstanbul ve Cambridge cevabı ve üçüncü olmasın diyorum. Başka şehirlere gezmeye gidebilirim, ama yerleşmek için bana bu ikisi yeter.

Biri vazgeçemediğim. Diğeri de yeşilini, börtü böceğini, sakinliğini sevdiğim. Yabancı iş arkadaşımı Kız Kulesi'ne götürdüğümde kendimi filmlerde gibi hissediyorum demişti. İstanbul'um... Bir de trafik sorunu olmasa, yol iz bilen insanlarla dolu olsa...

2. Tatil için görüp, önermek istediğim üç yer denmiş... Ben çalışırken hiç yıllık izin kullanmadım desem! İş için gittiğim Hindistan'ı görülesi yerlerin başına yazıyorum. Pisliğine, sıcaklığına rağmen... Aşkımı bulduğum Barcelona var sonra... Çok eğlendiğim, sevdiğim Kapadokya var. Bir de yemeklerine bayıldığım Antakya! (4 oldu, yukarıdaki sorudan 1 alacağım vardı, onu tamamladım!)

3. Görmek istediğim üç yer denmiş... Bir türlü gitmek kısmet olmayan Venedik, Güney Afrika ve Seychelles adaları.

4. Mesleğim... Kimya mühendisiyim, sonrasında İşletme İktisadı Enstitüsü'ne gittim ve öğrencilikten emekli olma fikrinden vazgeçerek, Tekstil firmalarında yönetici olarak çalıştım. Üç farklı üretim alanında. İngiltere'ye gelmeden yaptığım en son iş ise ''Sosyal Denetim'' idi. Ahını aldığım işçilerin sonra hakkını korudum.

5. Dünyaya yeniden gelsem hangi mesleği yapmak isterdim... Okuması çok zor ama gene kimya mühendisliği sanırım ama uygulama kısmında baba mesleği gazeteciliği yapabileceğim nezih bir ortam dilerdim. Ne yazık ki şu anda Türkiye'deki gazetelere bakıyorum, öncekilerle kıyaslıyorum ve çok üzülüyorum. Karar kısmında gazetecilik yerine tekstile geçişim de bu yüzden!

6. Asla yapmazdım dediğim meslek... Büyük konuşmayacağım, ne büyük konuşursam başıma gelir!

7. Yaşam felsemi oluşturan sözlerden biri... Yaşam felsefemi sözlerle belirlemem, belirlemek de istemem!''

İyilik yap denize at, balık bilmezse halık bilir.'' Birine yaptığım bir iyiliğin ardından kadir, kıymet bilinmemesine üzülürken müdürüm söylemişti. Bu güne kadar ne zaman böyle bir olayla karşılaşsam aklıma hep gelir.

8. Bir kitaptan alınan çok sevdiğim bir bölüm, söz, ... Çok fazla var, site alanı yetmez.

9. Çok sevdiğim bir şiirden parça... Orhan Veli severim. Şiirleri benim için hep vazgeçilmez olmuştur... İstanbul'umu özlüyorum son günlerde mesela. Gözlerimi kapatıp hayal ediyorum...

Vazgeçmenin mümkün olmadığı güzellikte havalar diliyorum. Burası güneşli ve bol çiçekli...

(Bütün yazdıklarınızı şöyle bir okuyup kontrol edeyim dediğiniz anda bilgisayar kendi kendine kapanıp açılmaya karar verirse ne yaparsınız? Böyle benim gibi hızlı hızlı, arkanızdan kovalayan varmış gibi yazarsınız!)

Sevgili Rahşan çiçeğimin selamına şiirle karşılık vermiş:

berceste:
sari cicegin selamini aldim
ve derin düsüncelere daldim :)
bu sanal alemde bercestem
sen en gercek olanlardandin.
özledigimiz sehrimizde
birgün görüsebilmek dilegiyle...

demiş! Defne de bir çiçek göndermiş. Çok sevdiğimi buradan söylemek istedim. Teşekkürler arkadaşlar...

15 yorum:

pecete dedi ki...

Ben bu çiçeği de aldım, kabul ettim. Bu durumda ebelenmişte oldum. Hadi vatana , millete hayırlı olsun...

Daphne dedi ki...

çok teşekkürler canım çiçek için, ben de kabul ettim deee...sobeye cevap biraz geç gelecek sanırım, çünkü yarın İskoçya'ya gidiyorum 3 günlüğüne...dönünce yazacağım söz. İstanbul'u ben de çok özlüyorum, ve halimiz ne olacak bilmiyorum :(
bir çiçekte ben bırakıyorum sana teşekkür anlamında :)

Justin Biebery dedi ki...

Merhaba Dilek,
Teşekkür ederim güzel dileklerin ve çiçeğin selamı için. Selam gelir de almamak olur mu hiç... Bir iki gün içinde yazacağım. Bitirdiğim bir kursun bitirme ödevi var, sakız gibi uzadı gitti. Onu halleder halletmez yazıyorum. Biliyorum çok ara verdim.
Sevgiler benden de.
Fatma.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim Dilek. Unutmabeni çiçeğine bayılırım. Sabah sabah ne kadar mutlu oldum şimdi. :)
Ayrıca ellerine sağlık bir solukta okunası bir yazı olmuş yine.
Sevgilerimle,

Not: 3x3 Yazımdaki karışıklık için kusura bakma lütfen. Aslında öyle olmaması gerekiyordu. Hemen düzelttim.

Adsız dedi ki...

bercestecimmmm,
ne güzel 1 oyunmus ama ben en cok sarı çiçeğimi begendim, elbette bende katılırım bu oyuna hemde seve seve;)
çok güzel 1 hafatsonu diliyorum, kucak dolusu sevgiler...

Adsız dedi ki...

sari cicegim cook güzel, cok tesekkür ederim bercestem, yazdim bile :))

Adsız dedi ki...

Bercestecim davet eder de katilmamak olur mu hic? PAzartesiden sonra geliyor yanitlar:)

Berceste dedi ki...

Olsun Ayşem'im :)

İskoçya seyahatinin güzel geçmesini diler, çiçeğim için teşekkür ederim Defne.

Kolay gelsin Fatma, umarım en kısa zamanda güzel bir sonuçla ödev işini tamamlamış olursun. Selamı kabulün için de teşekkür ederiz :)

Sen mutlu olunca ben de mutlu oldum Burçin :)

Zynep'im, çiçeği beğenmene ve katılacağına çok sevindim. Bol güneşli ve de eğlenceli haftasonu geçirmen dileğiyle...

Rahşan'ım, ben de şiirimi çoook sevdim. Teşekkür ederim. Yazının altına ilave etsem mahsuru var mı?

Teşekkür ediyor ve bekliyorum Elif :) Bu arada parmaklarım E.L.I.F yazmasın diye de zor tutuyorum :)

Mr_TD dedi ki...

Sevgili Cekirge,

Simdi bu yakistirmanin altinda bir seyler gizli mi bir arastirmak lazim, kih kih :)

cicekler icin tesekkürler,bir bayandan cicek almak güzel bir sey :D

Berceste dedi ki...

Aaaa hocam, yok kasıt masıt, hiç öyle gizli mesajlar bulmaya çalışma! Benim gonca doğum gününde çiçek yolladım diye, yakalayıp iptal ettirmişti bana siparişi! Şimdi bir hanımdan çiçek almak deyince aklıma bu anı geldi :)

Adsız dedi ki...

hic mahsuru olur mu?! siir senin, istedigini yap :)

Ferhanca dedi ki...

çiçeğimi çok beğendim ,teşekkür ederim.
Sayfanda ki bütün çiçekler çok güzel ..

Dilek'ce dedi ki...

Adasim cok üzüldüm simdi! Hic bir mazeretim de yok. Bütün yemekleri bu vakitten sonra sana sunsam hic bir anlami olmaz. Ben baska birseyler düsüneyim artik...

Berceste dedi ki...

Çoook teşekkürler Rahşan'cığım.

Sağolasın Ferhan.

Ben bütün yemekleri bana sunmuşsun kabul ettim adaşım ;-) Yemek isimlerini yazıp, onların da linkini vermekti niyetim ama sende iş değişti, ondan yazdım öyle!

nicomedian dedi ki...

Sevgili Dilek,
Dün sana birşeyler yazdım ama ulaştıramadım sanırım. Bu oyuna beni de kattığın ve güzel bir menekşe armağan ettiğin için teşekkür ederim. Öyle kadife bakıyor ki insanda dokunma isteği uyandırıyor menekşemiz. Oyuna katılacağım. Gecikme için özür ve sevgilerimle.