23 Nisan 2007

Camden Lock ve Kanallar

Little Venice gezimizi anlatmaya başlamıştım ve ilk bölümü bitirmiştim. En son Camden Lock'a gelmiştik. İşte Camden Lock!

Burada kanal boyunca gelen nehir gemileri, seviye farkından dolayı bu minik havuzcukta durarak bir sonraki bölüme geçebiliyor. Sistemin tam olarak çalışmasını Panama Kanalı'nın resmi web sitesinden görebilirsiniz. Özetle yüksek ve alçak seviye başlangıçlarında, kapakçıklar var.


Bir kapak kapalı iken, gireceği ucu açarak, gemi havuza giriyor. Biz seyrederken iki gemi vardı. O yüzden biri sağa, diğeri sola yanaştı, üçüncüye yer kalmadı, o beklemede idi!

Kanal kapaklarını açıp, kapatmak hiç de kolay bir iş değil ama soldaki nehir gemisinin sahibi hanım bu konuda oldukça tecrübe edinmişe benziyordu. Yukarı aşağı, düşmeden inip, çıkabildiği gibi, kapakları da açıp kapatabildi. Ben, kapağın koluna yapıştığım gibi kalırdım herhalde!


Kapaklar kapanıyor ve gitmek istedikleri yönde su seviyesi değişimi başlıyor...


Su bir sonraki seviyeye inince, diğer kapak açılıyor.


Gemilerden önce biri, sonra diğeri çıkıyor...


Üçüncü gemi sırada, aynı işlem onun için de tekrarlanacak...

Biz onu beklemiyoruz elbet, zira gün boyu bu işlem tekrarlanıp duruyor.

Eğer yolunuz Londra'ya düşerse, aynı geçişi Tower Bridge'nin ayağının ucundaki St Katharine Docks'da da görebilirsiniz. Ama oraya daha lüks yatlar geldiğinden karşılaşamama ihtimaliniz de yüksek!

9 yorum:

Çileksuyu Sibel dedi ki...

inanirmisin o kadar gittim camden a su olayi hic fark etmedim..onumuzdeki resmi tatilde niyetim,o botlara binmek..saol kendini paylastigin icin,seni daha iyi tanimis oldum,ben sahsen kendi adima:)cicek icin cok saol:)

Adsız dedi ki...

eeee sibel, istersen milyon kere git! arastirmaci bloggerimiz berceste gibi ayrintilari asla fark edemez ve aktaramazsin :) herkesin ayri bir büyüsü vardir ama degil mi? saka saka, niye farketmedin gercekten ya? :)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Dilek,
İyi ki uğramışım. Sayende hafızama yeni ve güzel bir bilgi daha kaydederek yatağıma gideceğim birazdan. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Little Venice ismi harbiden pek bir uymus mekana...Bundan sonra artik sirada Venedik olsun senin icin insallah, oradan guzel haberler getir bizlere:))

Berceste dedi ki...

Çiçek için rica ederim, unutulmamak güzel Sibel'ciğim. Unutulmamak için, unutma beni çiçeği ;-) Biz kanal boyunca yürüdüğümüz için, doğrudan Camden Lock'a çıkmış olduk. Bütün kalabalık neyi seyrediyor diye köprüye çıkınca da görmüş olduk. Sen kara kısmından geliyorsundur ve yiyeceklerin kokusu, giyeceklerin çeşitliliğinden görememişsindir. Ben de o taraftan gelsem, çıkamazdım aralarından :) O nehir gemileri çok hoş, ama belli bir süre içinde kalsam sıkıntı basarmış gibi geliyor bana! Gene de gezebilme özgürlüğü hoş!

Dedim ya Rahşan, yiyecek ve giyeceklerin büyüsüne kapılmıştır Sibel!

Ne mutlu bana Burçin!

Amiiiiin Elif ;-) Ben bir Eden Project'e gitmeyi başarayım da hele bir :P

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Dilek,

Iyi ki ugramisim, yatmadan gozlerime cok guzel bir ziyafet cektim sayende. Ne guzel yerler, gormus kadar oldum. Sagol.

Sevgilerim yolluyorum ve saglicakla kal.

Mr_TD dedi ki...

bu kanallar muhtesem seyler,Avrupa´da birkac tane de asasör gibi olanlarindan var ,devasa seyler.

Seni cok gezgin gördüm :),artik bahar da geldi,kirlar cayirlar dereler dolasirsiniz artik :)

pecete dedi ki...

Bu güzel gezi yazılarından sonra olacak olan şu: Dino'yu evde bırakıp, Bebi'yi kapıp geleceğim. Ellerine sağlık Dilek'ciğim...

Berceste dedi ki...

Teşekkürler Aybike, sevgiler bizden...

Asansörden kastını tam olarak anlayamadım TD. Zira bu da öyle idi. Bir nevi su asansörü yani. Baharla birlikte, durdurulamaz bir gezme isteği var olmasına var da, bu ülkede araban olmadan gezmek biraz zor!

Dino bana kızmasın ama öyle çok sevinirim ki! Lütfen Bebi'yi kap ve gel hatta. Öpücükler Bebi'ye.