10 Kasım 2006

Atam



"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim düşüncelerimi, benim duygularımı anlıyor ve hissediyorsanız bu yeterlidir."

M.Kemal Atatürk

10 Kasım 1938'de, senin gözlerini ebediyete kapattığını öğrendiğinde, en sevdiği yemeği yerken,üzüntüsünden ağlayarak onu yere fırlatan, Dolmabahçe'de seni son defa ziyaret ettiğinde, hıçkırıklarla haykırıp koca paşaları ağlatan, 3 yaşındaki küçük çocuk var ya Atam, ben onun kızıyım !

Bütün çocukluğum senin anılarını dinlemekle geçti. Evimizin en güzel köşesinde, sen de bizlerle birlikte idin her daim. Seni hep sevdim ve seveceğim.

Seni her yerde, her ülkede ve kalbimde görüyorum ATAM !

Ruhun şad olsun...

7 yorum:

Punto dedi ki...

Ata'nın sevgisini kalbimizde yaşattığımız kadar yeni nesillere de bu sevgiyi taşımalıyız. Sevgi ile birlikte felsefesini de ezberletmeden örneklerden yola çıkarak göstermeli, benimsetmeliyiz.
6 Mart 1922'de Meclis'te ne demiş atatürk:
"... Hepiniz bilirsiniz ki, Avrupa'nin en önemli devletleri, Türkiye'nin zarariyla, Türkiye'nin gerilemesiyle ortaya çikmislardir. Bugün bütün dünyayi etkileyen, milletimizin hayatini ve ülkemizi tehdit altinda bulunduran, en güçlü gelismeler, Türkiye'nin zarariyla gerçeklesmistir.
Eger güçlü bir Türkiye varligini sürdürseydi, denebilir ki Ingiltere'nin bugünkü siyaseti var olmayacakti. Fransa,İtalya, Almanya'da, ayni kaynaktan esinlenerek hayat ve siyasetlerini gelistirmisler ve güçlendirmislerdir."
Avrupa'nin bütün ilerlemesine, yükselmesine ve uygarlasmasina karsilik, Türkiye gerilemis, düstükçe düsmüstür. Türkiye'yi yok etmeye girisenler, Türkiye'nin ortadan kaldirilmasinda çikar ve hayat görenler, zararli olmaktan çikmislar, aralarinda çikarlari paylasarak, birlesmis ve ittifak etmislerdir. Ve bunun sonucu olarak, birçok zekalar, duygular, fikirler, Türkiye'nin yok edilmesi noktasinda yogunlastirilmistir. Ve bu yogunlasma, yüzyillar geçtikçe olusan kusaklarda, adeta tahrip edici bir gelenek biçimine dönüsmüstür.
Ve bu gelenegin, Türkiye'nin hayatina ve varligina araliksiz uygulanmasi sonucunda, nihayet Türkiye'yi islah etmek, Türkiye'yi uygarlastirmak gibi birtakim bahanelerle, Türkiye'nin iç hayatina, iç yönetimine islemis ve sizmislardir. Böyle elverisli bir zemin hazirlamak güç ve kuvvetini elde etmislerdir."
Türkiye'de fikir adamlari, adeta kendi kendilerine hakaret ediyorlardi. Diyorlardi ki "Biz adam degiliz ve olamayiz. Kendi kendimize adam olmamiza ihtimal yoktur." Bizim canimizi, tarihimizi, varligimizi bize düsman olan, düsman oldugundan hiç süphe edilmeyen Avrupalilara, kayitsiz sartsiz birakmak istiyorlardi. 'Onlar bizi idare etsin' diyorlardi."
...Bilelim ki, ulusal benligini bilmeyen uluslar, baska uluslara yem olurlar".

Berceste dedi ki...

Çok teşekkürler Punto amca, ben söylenecek başka birşey bulamıyorum yazdıklarınız üzerine. Günümüz Türkiye'sinde bu satırları herkesin okuyup bilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Bugünü Atatürk'e ayırman çok güzel birşey. Onu tanımak, yaptıklarının değerini bilmek onun izinden gitmek günümüz Türkiyesi için o kadar zayıf kalıyor ki. Bizler bunların izini bırakmadan, bıraktırmadan yaşayalım. ilkay

Adsız dedi ki...

her on kasimda o gün kaybetmisiz O'nu gibi bir aci düsüyorsa icimize, bize hediye ettigi hersey icin kalbimiz sükran dolu dökülüyorsa yaslar gözlerimizden, bütün yasadigimiz olumsuzluklara ragmen Türk'üm derken bununla gurur duyuyorsak, belki de dünya üzerinde yasayan hicbir milletin bilmedigi duygular besliyorsak vatanimiza karsi, ve Atatürk kadar adi saygiyla gecen baska bir Türk yoksa hala, demekki biz Ata'mizi unutmadik, bizi azinlik sanmasin hic kimse! ve endise de edilmesin gücümüzden, cünkü bize o gücü nerede aramamiz gerektigini ögreten de yine Atamizdir!
bercestecigim ben milletimden de, yeni yetisen nesilden de, ülkemin geleceginden de cok umutluyum, inaniyorum ki bu miras layik oldugu sekilde korunup gelistirilecektir!

Berceste dedi ki...

Teşekkür ederim İlkay, dileğine tüm kalbimle katılıyorum !

Rahşanım, ne güzel yazmışsın, umuyorum, biraz karamsar olmakla birlikte, inşallah bizden sonraki nesiller de onu bizlere anlatılanlar kadar net ve iyi tanırlar diyebiliyorum.

Suleyman Ve Ben dedi ki...

Merhaba Berceste,

Your anecdote is an incredibly original one...and a very personal one related to Nov. 10th.

Bu video ilk gordum, very impressive.

Thanks for sharing these with us,

Gorusuruz,

Suleyman.

Berceste dedi ki...

Teşekkür ederim Süleyman ve eşi :) İngilizce yazınca merak ettim şimdi, Türkçe'ye nazar mı değdi? Gene bekleriz, sevgiler ikinize de...